9 класс

Темы проектов по английскому языку

British life today and before.
British Prime-Ministers
Сinema! Сinema! Сinema! How did it all begin?
People's Princess
Pushkin and Byron are relatives, are not they?
Rules for parents
Russian and Finnish mentality - are we really very different?
Siberian fairy tales and legends.
Teddy Bear as a symbol of unloneliness.
The History of Old British Castles.
The United States of America.
Valentin Safronov: I am not great...
Аббревиатуры английского и русского языков в рамках Интернет-общения.
Автор и переводчик: система образов и адекватность идейно-художественного содержания.
Английский язык в Австралии
Англичане, их еда и традиции.
Англоязычные заимствования в названиях магазинов.
Англоязычные заимствования и неологизмы в спортивной лексике русского языка. Способы их образования.
Великие романы 20 века: семейный союз или взаимовыгодная сделка? (Франклин и Элеонора Рузвельт, Джон и Жаклин Кеннеди, Королева Елизавета и принц Филипп).
Влияние мультфильмов на речь младших школьников.
Вопросительные структуры в английском и русском языках.
Гендерный аспект в английских пословицах и фразеологических единствах.
Графика стихотворения
Два лика войны: вторая мировая война в восприятии россиян и англичан.
Деловые бумаги в школе
Диалог русской и английской культур на рубеже ХIХ века: русские поэты в Великобритании.
Животные в английских пословицах и их русский эквивалент.
Знаменитые театры Великобритании и России
Исследование внутренней структуры английских и русских фразеологических единиц с ключевым словом "head".
Исследование сленга как явления современного английского языка.
Как стать истинным русским человеком
Каково место России в процессе глобализации?
A voyage up the Volga.
Anglo-American youth slang
British and American english.
Different cultures mean different traditions?.. (Easter in Great Britain and in Russia).
English is a crazy language
Factors that influence the popularity of artists.
Formal and informal speech
Great Britain: the history and the present.
Homonymy as the limit of polysemy
Moral values of the teenagers of the XXI century.
Original names of some english and american towns and cities.
Plase of books about Harry Potter in future lierature.
Reverse culture shock
Teenage years. Are they happy?
The magic power of colours
Volunteers wanted!
What are the British like?
Английские пословицы про любовь.
Английские речевые формы для обозначения мимических жестов.
Английский национальный поэт - Вильям Шекспир.
Англоязычный сленг в русской речи.
В поисках Атлантиды
Влияние заимствованных иностранных слов на речь подростков.
Влияния разных языков на русский, заимствования.
Возможен ли транснациональный юмор?
Выявление различий между американским и британским разновидностями английского языка.
Грамматика английского глагола
Деловая беседа - одна из форм официально-делового стиля.
Должны ли родители выбирать друзей для своих детей.
Знакомство с Шекспиром
Изучение английского языка через просмотр фильмов.
Интернационализмы
Использование лингвокультуроведческого подхода для выявления национальной специфики народных сказок России и Великобритании.
Классификация средств создания выразительности в рекламном слогане.
Компьютеры в нашей жизни
Малые фольклорные жанры как отражение специфики Британского национального характера.
Методы запоминания английских слов.
Мир бессмыслиц: старые и новые лимерики.



Задания для 8Г на 7.04.16


Задание 1. Вставьте had, better, would or rather.
1. I’d …… you went home now.
2. What …… I better put on for the dinner?
3. Hadn’t you …… hurry if you want to catch the seven o’clock bus?
4. I’d …… you didn’t go out alone.
5. …… you rather read or write?
6. You …… better not to eat so much bread.
Задание 2. Translate into English using «had better or would rather».
1. Нам лучше взять зонтик — может пойти дождь.
2. Лучше бы (Я бы предпочел) ты не помогал тому человеку.
3. Я предпочел бы, чтоб мы остались сегодня дома.
4. Вам лучше сходить в научный музей.
5. Ему лучше остановиться и отдохнуть, если он устал.
6. Сейчас слишком поздно, поэтому я, пожалуй, возьму такси, нежели пойду домой пешком.
7. Дети предпочли бы играть во дворе, а не в лесу.
8. Не приходи сегодня вечером. Как по мне, так лучше завтра.
9. Лучше бы ты не делал этого на прошлых выходных.
10. Ты бы предпочел слушать или рассказывать историю?






Тест для 8А,Б,В, на 12.03


Задания ( олимпиада для 8Г)
Английский язык, 8 класс
*Внимание! Во всех вопросах только один правильный ответ

1. Don’t you  know him? He always ___ lies.
A)    tell      
B)    say                 
C)    says                
D)    tells

2. ___ Mississippi is one of the longest rivers in the world.
A)    A                   
B)    The                
C)    An                 
D)    

3. They arrived ___ the airport on time.
A)    -                     
B)    in                   
C)    to                   
D)    at

4. A ___ wind is blowing.
A)    stronger         
B)    strong 
C)    the strongest  
D)    small

5. Have you ever been ___ Scotland?
A)    in        
B)    at                   
C)    to                   
D)    into

6. Didn’t  you see the show ___ Sunday?
A)    at                   
B)    on                  
C)    in                   
D)    for

7. ___ Great Britain is the name of the largest island of the British Isles.
A)    The                
B)    An                 
C)    A                   
D)     –

8. The capital of Scotland is ___.
A)    Glasgow        
B)    Edinburgh                 
C)    Cardiff
D)    Mississippi



9. Which river is longer - … Volga or … Nile?
A) -; -                  
B) the; the                      
Caa                             
Dathe

10. The Don often …“Father Don”.
A) is called                     
B) called                         
C) calling            
D) has called

11. This coat … much.
A) isn’t wearing 
B) isn’t worn                              
C) hasn’t worn               
Ddoesnt  wear

12. There are … state languages in Canada.
A) two                            
B) one                                        
C) three              
Dfour

13. The capital of Canada is …
A) Quebec                      
B) Washington               
C) Montreal                    
DOttawa

14. Lake Baikal is the … lake on the Earth.
A) widest           
B) coldest                                  
C) deepest                      
Dwarmest

15. England is one of the … parts of the United Kingdom.
A) two                            
B) three                          
C) four                           
Dfive



_____________________________
предмет
Вопросы
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

________________
фамилия


________
класс
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D

____________
имя

_____________________________
предмет
Вопросы
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

________________
фамилия


________
класс
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D

____________
имя

_____________________________
предмет
Вопросы
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

________________
фамилия


________
класс
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D

____________
имя

_____________________________
предмет
Вопросы
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

________________
фамилия


________
класс
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D
A
B
C
D

____________
имя




Описать картинку на тему Путешествие









В связи с карантином 8Г дом задания смотрит здесь     Каждый тест одна  оценка.
Дополнительное задание для 8Г класса №1
Дополнительное задание для 8Г №2




Билеты для зачета 7кл

I.                   Видовременные формы глагола группы Simple (The Active Voice) Видовременные формы глагола группы Simple (The Passive Voice)
Определенный артикль (THE)

II.                Видовременные формы глагола группы Continuous (The Active Voice)
            Видовременные формы глагола группы Continuous (The Passive Voice)
                  Неопределенный артикль (A/AN)

III.             Видовременные формы глагола группы Perfect (The Active Voice)
            Видовременные формы глагола группы Perfect (The Passive Voice)
                  Articles with the names of meals

IV.             Видовременные формы глагола группы Perfect Continuous (The Active Voice)
Употребление модальных глаголов (The Passive Voice)
Articles with the parts of the day

V.Способы выражения будущего действия в английском языке
    Passive Voice with the verbs that have two objects / Verbs with prepositions in the Passive Voice

    Articles with the Names of Seasons






рабочая тетрадь




Домашнее задание для 7а,б,в  на 10.04   Тест

Для 7 Г класса на 17.12.14 . Выполняете в тетрадях в клетку. Выполняете номера 3,4,5,6,7,9.







Онлайн тест для 7Б класса



Домашняя работа на 24.10 для 7Г ( распечатать , подписать и выполнить на прямо на листке с заданием)
I.                   Grammar. Give the plural forms of the following words if possible:
1.     baby
2.     safe
3.     hero
4.     zoo
5.     city
6.     wife
7.     ski
8.     snow
9.     college
10.                       bay

II.                Grammar. Read the words and find those which have irregular plural forms:
1. house; 2. people; 3. morning; 4. team; 5. mouse; 6. wolf; 7. deer; 8. pear; 9. foot; 10. trousers.

III.             Grammar. Find mistakes in some of the following sentences:
1. I always eat a lot of fruits in the morning. 2. I am going to go to the office on feet today. 3. Have you brought any exotic fruits from that oversea country? 4. We need two heros to play this game. 5. Granny grows some fruit in the garden. 6. How many wifes have you got? 7. We saw several kangaroos in the local zoo. 8. He knows a lot of such storys.

IV.            Vocabulary. Complete the sentences:
1.     We got out ________________________.
2.     The little baby has got over ___________________________.
3.     Why are you getting away ____________________________.
4.     Do you get along ___________________________________.
5.     When will you get down _____________________________?
6.     Are you getting off __________________________________?
7.     Can you get on _____________________________________?
8.     Get up ____________________________________________.
9.     You should get on __________________________________.
10.                       Will you get out ____________________________________.

V.               Read some English proverbs and comment on their meaning. Compare them with the Russian ones.
1.     After rain comes fair weather.
2.     All is fish that comes to his net.
3.     He knows how many beans make five.
4.     He who would catch fish must not mind getting wet.
5.     Hedge between keeps friendship green.

VI.            Choose the right article to complete the sentences:
(a/ the/ -)1 Two men in a smoking-room were talking of their private school days. “At our school,” said one of them, “we had a ghost’s footmark on the staircase.”
“What was it like?”
“Oh, very unconvincing. Just (a/ the/ -)2 shape of a shoe, with (a/ the/ -)3 square toe, if I remember right. The staircase was a stone one. I have never heard any story about (a/ the/ -)4 thing. That seems odd, when you come to think of it. Why didn’t somebody invent one, I wonder?”
“You never can tell with (a/ the/ -)5 little boys. They have a mythology of their own. There’s a subject for you, by (a/ the/ -)6 way – “The Folklore of Private Schools.”
“Yes; the crop is rather scanty, though. I imagine, if you were to investigate the cycle of ghost stories, for instance, which the boys at (a/ the/ -)7 private schools tell each other, they would all turn out to be (a/ the/ -)8 highly-compressed versions of stories out of books.”

VII.         Group the words according to their part of speech:

Practice, related, interpreter, old-fashioned, realize, average, up-to-date, disappointed, helpful, almost, dictionary, afterwards, practise, memorize
 
 





Nouns________________________________________________________
Verbs_________________________________________________________
Adjectives_____________________________________________________
Adverbs_______________________________________________________

VIII.      Vocabulary. Fill in the prepositions where necessary:
1. to talk … an interpreter; 2. to work … an interpreter … a group; 3. to translate a story … another language; 4. to be … … practice, 5. to be related … marriage; 6. to be related … some problem; 7. … average; 8. to be rude … parents; 9. to realize … the difficulty; 10. to be disappointed … his decision.

IX.            Vocabulary. Combine the words to make true word combinations:

1.     disappointed                 a. management
2.     realize                           b. style
3.     related                           c. interpreter
4.     being out                       d. to unit 2
5.     old-fashioned                e. drill
6.     vocabulary                             f. your dream
7.     professional                  g. of practice
8.     up-to-date                     h. in his book








8.10 Проверочная работа по теме Степени сравнения прилагательных . Презентация к уроку

Тест по грамматике английского языка на знание видо-временных форм английского глагола для 6-7 классов "Mixed Tenses" . Результаты прислать мне на электронку mus1taf2in3@yandex.ru . Не забывайте указать фамилию , имя и класс

Комментариев нет:

Отправить комментарий